חשיבות מכרזים לעסקים – רשימת מכרזים בארץ ובעולם

מכרזים הוא תהליך חשוב לעסקים מכיוון שהוא מספק הזדמנויות לזכות בחוזים חדשים ולהרחיב את הפעילות. במאמר זה נבחן את רשימת המכרזים הקיימים בארץ ובעולם ונשווה ביניהם. כמו כן, נדון בהיבטים הרווחיים ביותר של מכרזים לעסקים.

מה לקחת בחשבון בעת הגשת הצעות למכרזים

בעת הגשת מכרזים, ישנם מספר גורמים שעסקים צריכים לקחת בחשבון על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם. בחלק זה נדון בגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת הגשת הצעות למכרזים, כגון דרישות המכרז, יכולות החברה והתחרות.

רשימת המכרזים בישראל

ישראל היא מדינה עם כלכלה תוססת ומגוון הזדמנויות לעסקים. בחלק זה נביא רשימה של מכרזים הזמינים בישראל, לרבות מכרזים ציבוריים ופרטיים כאחד. כמו כן, נדון במגזרים הרווחיים ביותר לעסקים להציע מכרזים בישראל.

 רשימת מכרזים ברחבי העולם

מכרזים הם תהליך גלובלי, ועסקים יכולים למצוא הזדמנויות בכל רחבי העולם. בחלק זה, נספק רשימה של מכרזים הזמינים במדינות שונות, לרבות ארה"ב, קנדה, בריטניה ומדינות נוספות. כמו כן, נדון במגזרים הרווחיים ביותר עבור עסקים להציע מכרזים במדינות אלו.

השוואת מכרזים ברחבי העולם

בחלק זה נשווה את תהליך המכרז במדינות שונות ונדון ביתרונות ובחסרונות של כל אחת מהן. נשווה בין גורמים כמו רמת התחרות, גודל השוק והדרישות להגשת הצעות. נדגיש גם את המדינות הרווחיות ביותר עבור עסקים להציע מכרזים, בהתבסס על גורמים אלו.

 ההיבטים הרווחיים ביותר של מכרזים לעסקים

מכרזים יכול להיות תהליך רווחי לעסקים, אך חשוב להתמקד בהיבטים הנכונים על מנת להצליח. בחלק זה, נדון בהיבטים הרווחיים ביותר של מכרזים לעסקים, כגון הגשת הצעות על חוזים במגזרי צמיחה, בניית מוניטין חזק ובניית קשרים עם לקוחות.

טיפים לזכייה במכרזים

זכייה במכרזים יכולה להיות תהליך מאתגר, אך ישנם מספר טיפים שעסקים יכולים לעקוב אחריהם כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם. בחלק זה נספק מספר טיפים לעסקים לשיפור סיכוייהם לזכות במכרזים, כמו חקירת צרכי הלקוח, בניית צוות חזק והגשת הצעה איכותית.

מסקנה

לסיכום, מכרזים הוא תהליך חשוב לעסקים, המספק הזדמנויות לזכות בחוזים חדשים ולהרחיב את הפעילות. על ידי ביצוע הטיפים והעצות המופיעים במאמר זה, עסקים יכולים להגדיל את סיכויי ההצלחה שלהם בהתמודדות עם מכרזים בארץ ובעולם.

מרכז זה מכירה פומבית של לקבלת הצעות על הרכישה או אספקה של מוצר או עבודה מסויימת, למשל פרוייקט הקמת בניין מגורים, פותחים מכרז וכמה בעלי מקצוע נותנים הצעת מחיר ומי שנותן את ההצעה הטובה ביותר מקבל את זכות הראשונים על המכרז.

מטרת המכרז יש 2 עקרונות עיקריים:

אינטרטס של הציבור – כדי להבטיח שיווניות של מתן סיכוי שווה לכל אדם לזכות במרכז וכן להבטיח ממשלה תקינה ומבטיחה לכולם.

אינטרס עסקי – לקבל את השירות הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר, כן בעצם הוא מציע תחרות בין כל בעלי המקצוע הרלוונטי. בנוסף פעמיים רבות הכסף הוא של הציבור ולכן המדינה מחויבת לא "לבזבז" סתם את כספי הציבור ולכן מגיע לנו את ההצעה הטובה ביותר.


סוגי מכרזים –
ברוב המרכזים כדי להציע את עצמך כמעומד עליך לתת קבלות שאכן אתה יודע ועשית את המכרז המדובר, יש מקרים שבהם המחיר קבוע מראש ואז קבלת החלטה בעיקר לפי נסיון ומוניטין.
אך יש מקרים שהמרכז מתחיל מנקודה מסויימת והוא אכן יכול לעלות ולרדת.

פטור מקיום מכרז-
תקנות חובת המכרזים, התשנ"ג-1993 מסדירות את אופן עריכת המכרז וקובעות כשלושים מקרים שבהם יינתן פטור מחובת מכרז. התקנות קובעות כי על גוף ציבורי מוטלת החובה לבחון אפשרות לערוך מכרז גם במקרים שבהם יש פטור מעריכתו.

סעיף 197 של פקודת העיריות מחייב רשויות מקומיות לקיים מכרז פומבי לרכישת שירותים ומוצרים למעט במקרים מיוחדים בהם ניתן פטור.


אחד מהמקרים המיוחדים הוא כאשר יש רק ספק יחיד בישראל המסוגל לספק את המוצר או השירות. השופט חנן מלצר הביע חשש "לשימוש נפוץ ובלתי הולם בפטור "ספק יחיד" כדי לעקוף את החובה לערוך מכרז פומבי כנדרש בחוק", כאשר המוצר הרצוי מוגדר באופן צר מידי כדי שרק ספק אחד יוכל לספקו. השופט מלצר קבע כי בכל מקרה בו יש ספק האם אכן מדובר בספק יחיד יש לקיים מכרז פומבי.

מכרז תפור –
מכרז שפועל לפי טובת הנאה ובעצם המכרז מכור או ידוע מראש מי יזכה במכרז, פעמיים רבות יכול להיות ניגוד עניינים ולכן המכרז יכול להפסל.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Exit mobile version