אירגון קבוצת רכישה

ארגון קבוצת רכישה בקצרה הגדרה לקבוצת אנשים שיש להם מטרה משותפת בדרך כלל להוזלות עלויות, ברכישת דירה  או לבחור את השכנים שלהם. 
כבר שנים שיש מושג חדש שנקרא קנייה חברתית קהילתית הכולל כמה חברות מודרניות שלקחו את הרעיון הזה צעד אחד קדימה.

לקבוצת רכישה יש מספר רב של סוגים שכן אנחנו ריכזנו מידע על מרביתם

במאמר זה נסביר על אירגון קבוצת רכישה חברתית והשלבים בה.
לשם הדוגמה נקח קבוצת רכישה – בנושא רכישת דירה. היא כוללת מספר רב יותר של שלבים אבל מה שנכון לזה נכון לכל קבוצת רכישה. חשוב להבין שלקבוצות רכישה יש מספר רב של סוגים וכל קבוצה יש שלבים טיפה שונים בעיקר השלב הראשון והשלב השני שיכולים להיות הפוכים. המאמר מעודכן לפי החוק החדש של קבוצת הרכישה שאושר בכנסת 2018 וצריך לקבל אישור סופי בהקדם.

אז לעיניינו,

אנחנו נדגים כאן תהליך של קבוצת רכישה חברתית שבה כלל הקבוצה יכול להחליט לפי בחירתו את מיקום הקרקע, העיצוב ובעצם כל החלטה שניתן לעצב לפי חזון הקבוצה(שזה אחד היתרונות הגדולים לקבוצת רכישה לא?).
אז נתחיל?

שלב ראשון-

מוציאים את המוצר או הקרקע שבא אנחנו מעוניינים לבנות או לקנות את המוצר שלנו ובעצם הוא יהיה הבסיס לקבוצת רכישה. חשוב להבין שלפי החוק החדש בכנסת שהוא עדיין לא נכנס סופית אך אושר כרוב בשנת 2018 על ידי הכנסת. משהו שברור לנו שכל המצב בארץ לא תרם לעניין בסופו של דבר לא הייתה ממשלה כבר תקופה מאוד מאוד ארוכה. והלוואי שהיו מתרכזים בדברים החשובים.

בעצם מה שחשוב להבין שהחוק בא לתרום שלא יחזרו מקרים בהם אנשים שילמו כסף על קרקע שבכלל לא קיימת ולא בבעלות מי שמרכז את הקבוצת הרכישה .

יש כמה אופציות שיכולות לעזור בבחירת הקרקע:

  1. מהנדס מלווה –   בא שוכרים מהנדס שיבחן ויבין איזה קרקע הוא צריך לחפש ומה הדרישות של הקבוצה.

  2. חברת שיווק קרקעות – יש מגוון של חברות בעלות נכסים רבים שמציעים מספר רב של קרקעות וניתן לרכוש דרכם.

  3. קבלן – בדומה לחברת שיווק קרקעות לקבלן יש מספר נכסים ויכול מאוד להיות שהקרקע שאותה אתה מחפשים תהיה בבעלותו.

הערה!
חשוב לבדוק ברשות מקרקעי ישראל על מי רשומה הקרקע כדי להמנע מעיכובים ובעיות בהמשך

שלב שני –

אישורים מול הרשויות ומול רשות מקרקעי ישראל גם כן יש להבין שלפי החוק החדש שצריך להכנס הקרקע מחוייבית להיות בבעלות של הקבוצה טרם התחלת הבנייה. בעצם מה שקורה כאן זה שאתם קונים חלק מהשטח לפי אחוזים למשל יש 100 אנשים אז 1% מהשטח שייך לכל אחד מה100 אנשים הוא רשום על שמו.
עוד סעיף חשוב הוא שאין למכור את השטח ששבעלותך עד שכל תהליך הבנייה נגמר.
עבודה מול הרשות המקומית הוא שלב קריטי לפרויקט שכן צריך להודיע להם על הפרוייקט ושצריך את תמיכתם לפעילות השוטפת ושיש להגיע להבנה שהפרוייקט יהיה שוטף ופעיל ולא תהיה בעייה מצדם, גם להווה וגם לעתיד, בעיות חנייה, רעש ועוד גורמים יכולים לעקב את התהליך.

שלב שלישי – 

אז אחרי שיש לנו שטח ויש הסכמה עם הרשויות המקומיות אנחנו רוצים להתחיל לשווק את השטח כי ככל הנראה הרשימה עדיין לא מלאה וצריך להביא עוד רוכשים פוטנייצילים. 
שלב זה שלב קריטי לתהליך וכדי להתייעץ עם חברות ואנשים שעשו את זה בעבר כדי להקל על התהליך .
הדגש החשוב ביותר בשלב זה הוא להבין שהאנשים שאיתם תסגרו את העסקה במקרה של דירה הם יהיו השכנים שלכם ואנשים שתראו באופן יומיומי אז הזהרו! הרחבנו במאמר הבא על שלב השיווק והתנהגות צרכנים.

שלב רביעי – 

בחוק שבא להגן על קבוצות רכישה יש סעיף אשר שאסור שהכסף ירוכז אצל אדם אחד, במיוחד אם הוא חלק מהתהליך, ולכן זה לבחור בנק שינהל את התחום הכספי, יש לזכור שבנק הוא גוף עסקי וכדי לבדוק אם כל האנשים יכולים לעמוד בתשלום ובמידה וצריך בלקיחת המשכנתא מול הבנק. אנחנו ממליצים לקבל מספר הצעות מבנקים ומנסיון בנק לאומי ובנק מזרחי נותנים את ההצעות ההגנות ביותר. יש להבין כדי שהפרוייקט יתחיל הבנק צריך להעביר את התשלום לקבלן כדי שיתחילו הבנייה לפרוייקט שלכם.
חלק מהשלב הזה הוא בחירת קבלן מבצע את הפרוייקט כמובן שיש לאשר הכל מהגורמים הרלוונטים וגורמים מאשרים גם כן יש לקבל כמה הצעות בסופו של דבר זה חלק קריטי בתהליך והוא גורם מכריע על זמן שהתהליך יקח מנסיון כדי לסגור את החוזה מראש מול הקבלן ושעל כל עיכוב הוא יקח את האחריות וכך ימנעו בעיות בהמשך.

באופן כללי מאוד מומלץ לסגור חוזים מראש ולהבין שבנייה בקבוצת רוכשים מאוד יכול לקרות חריגה של התקציב הראשוני יש המון בלטמ"ים שאי אפשר לצפות מראש וצריך לקחת את זה בחשבון .

שלב חמישי ואחרון – 
שלב הבנייה –  כאן בעצם הרוב מאחוריכם יש רק לעקוב אחרי התוכנית של הקבלן ולראות שהוא עומד בזמנים ובתוכנית המקורית. יש מקרים בסופו של דבר לא הכל הולך לפי התוכנית אז קחו את זה בחשבון אין מה להכנס ללחץ ועצבים בסופו של דבר לכולם יש מטרה משותפת.

אז נגמר שלב הבנייה ובעצם הכל מוכן! מקווים שעזרנו.

תתחדשו!

אחוזי המימון – בנק למשכנתא

  • עד 45% מימון – סיכון יחסית קטן לבנק, ובהתאמה – הריביות הטובות ביותר ללקוחות.
  • מ-45% ועד 60% מימון – זו הקבוצה הגדולה ביותר – רוב לוקחי המשכנתאות נמצאים בה.
  • מעל 60% מימון – סיכון יחסית גבוה לבנק ולכן ריבית גבוה מהקבוצה הקודמת.
  • 75% – המדרגה הגבוה ברכישת דירה. הסיכון לבנקים נחשב גדול (עם תלות בפרמטרים נוספים), ולכן הריבית כאן היא הכי פחות טובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *